lördag 4 juni 2011

Röd, Vit och blå=Veckans Fototriss

TÄVLINGSTEMA på Fototriss
Den här gången handlar det om färger, vi ska nämligen fotografera på tema RÖTT, VITT och BLÅTT. Som vanligt handlar det om tre bilder på temat, och man väljer själv hur man vill fördela färgerna i din triss. En i varje eller alla tre i alla bilder?
Tävlingen går i Solresors tema Kroatien...vinsten är ett presentkort på 3000:- hos Solresor
Svea på G med sina klossar och sommarhatten som är av, den ska inte sitta på huvudet!!!!

Sol och värme och en god öl, med färgerna röd, vit och blå...äkta Kroatiskt öl!

Lavendel.
En blå blomma mot en röd vägg och stjälken är nästan vit......

17 kommentarer:

  1. Lavendel är det bästa jag vet..:)

    SvaraRadera
  2. Nydelig stemning i det første bilde, ellers er jo lavendel alltid en favoritt.

    SvaraRadera
  3. Här var det verkligen variation i bilderna. Vet inte hur ölen i fråga smakar, men den blir min favorit.

    SvaraRadera
  4. Kroatiskt öl har jag aldrig testat faktiskt. Får kanske göra det i sommar :-)

    SvaraRadera
  5. Jättefin tolkning av trissen:)

    Ha en fin söndag!

    AX

    SvaraRadera
  6. Gillar alla tre företeelserna - leka med mina barnbarn, dricka en kall öl när det är varmt och dofta på lavendel. Suveränt.

    ha fortsatt skön söndag

    SvaraRadera
  7. Efter en hel dag i trädgården rensandes ogräs så kändes mittenbilden mest lockande. En iskall öl skulle sitta fint nu.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blandning - men lavendel, det är nog bland det bästa som finns...

    SvaraRadera
  9. Fin triss där lavendeln blir favorit :-)

    SvaraRadera
  10. Snyggt trissat...lavenden blir min favorit!

    SvaraRadera
  11. Första bilden får bli min favorit!

    SvaraRadera
  12. Bilderna visar verkligen dina favoriter - barnet - den kalla ölen och lavendel. Bättre kan det väl inte bli ?

    SvaraRadera
  13. Fina bilder. Jag har varit i Kroatien på semester en gång. Där var väldigt trevligt, tycker jag.

    SvaraRadera
  14. Blå lavendel är en favorit hos mej. Mot en röd vägg gör den sej dessutom alldeles strålande! Kyrkan har jag fotat på Styrsö i Göteborgs skärgård.

    SvaraRadera
  15. Härligt somriga bilder, ettan blir min favorit:).

    SvaraRadera
  16. Fin triss.
    Och visst kan dom göra gott öl i Kroatien med.

    SvaraRadera