torsdag 21 januari 2010

Fontän (15 av 365)

Fontänen vid Piccadilly Circus:

Piccadilly Circus är egentligen inte så mycket att se...det är ett litet torg där en staty står och sen är det där den jättestora neonskylten med reklam sitter...that´s it!
Det finns större och mäktigare torg än just Piccadilly Circus att se, men trots det så är det härligt att kunna säga att jag stått där, jag har sett det och jag vet hur många som passerat Piccadilly innan mej....under neonskylten ser du siffror och de talar om hur många som passerat före mej under det senaste året!!!!!























Här är statyn som står mitt på torget, när man står där så nynnar man givetvis på Pernillas låt:
"För Piccadilly Circus, är stället för mig
Piccadilly Circus, där mötte jag dig

Minnet av ett ögonkast
Det som hände fick mig fast
Piccadilly Circus, där börjar mitt liv"




Fler som antar utmaningen med att hitta 365 foton på givna teman hittar du hos akson

1 kommentar: